Mapa dystybutorów - markowe szyby samochodowe do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów. Znajdź dystrybutora auto szyb w swojej okolicy.

Get Adobe Flash player

Aktualności

< >

Pilkington Automotive rusza z produkcją szyb samochodowych w Chmielowie

Ryszard Jania, prezes Zarządu Pilkington Automotiwe Poland odbierając zezwolenie na pierwszy etap inwestycji zaczął od...

Aktualności

Więcej

Pilkington Automotive Poland a środowisko naturalne

Pilkington Automotive Poland bardzo poważnie traktuje swoje zobowiązania wobec środowiska naturalnego. Oddziaływanie zakładu przejawia się...

Aktualności

Więcej

SZYBA PRZEDNIA - PRZEDNIA SZYBA

Szyba przednia — przezroczysta osłona, ustalana przed kabiną środka transportu do obrony kierowcy i pasażerów przed nabawić się strumieniem powietrza, śmieci, owadami i t. p. Oprócz tego, przednia szyba — element, wnoszący znaczny wkład w kształtowanie aerodynamicznego opływania samochodu, lecz konstrukcja jego otworu okazuje ciężki wpływ na twardość karoserii samochodu ogólnie rzecz biorąc.

Tu rozpatruje się ewolucja czołowych stiokoł na samochodach osobowych ogólnego przeznaczenia. Należy uwzględniać że na ciężarówkach szła bardziej powoli, lecz liczny modelce otwartych samochodów sportowych i w 1970 - je wykorzystali zamiast przedniej szyby prostą szklaną osłonę, ledwie zamykającą kierowcę.

Pierwsze samochody miały otwartą karoserię i, jak i otwarte konne ekipaży, w oszkleniu nie potrzebowali.

Jednak wzrost szybkości szybko zmusił konstruktorów do zamyślenia się nad obroną kierowcy i pasażerów — głównie, od nabawić się strumienia powietrza.

Oprócz tego, stanęli pojawiać się zamknięte karoserii karetowego typu, w których przednia szyba była niezbędnym szczegółem.

Pierwszym wariantem przedniej szyby była okrągła przezroczysta osłona, zakrieplonnyj naprzeciw kierowcy na kolumience sterowej. Dawana im obrona była bliska do symbolicznej, niemniej jednak na niego obecność już pozwoliła zrobić prowadzenie samochodu bardziej komfortowego i bezpiecznego.

Już na początku XX wieku liczny modelki miały przednią szybę, zrobione z tego zaś materiału, co i zwykłe okienne. Później jego stale robić z zakalonnogo spłynęła że w sposób istotny podniosło bezpieczeństwo. Jednak, zakalonnoje szkło rozlatuje się na odłamki nawet przy niezbyt silnym uderzeniu, dlatego do przedniej szyby taka technologia nadawała się lisz z zastrzeżeniami.

Na otwartych karoseriach przednią szybę wykonywali powstającym w całości albo z dwóch połów, a na zamkniętych zazwyczaj zostało zawieszone na górnych pętlach i mogło odchylać się na zewnątrz dla poprawy wentylacji salonu (dlatego osie wycieraczek rozmieszczały z góry od szkło). Takim przednia szyba była do środki 1930 - ch lat, zmiany dotknęli lisz formy szkło, poza tym, jego stale robić tylko jednolitym, bez dzielenia o dwie połowy i lufcików. W 1920 - je lata pojawiają się wycieraczki z elektrycznym, mechanicznym (ręcznym albo od wału silnika) albo pneumatycznym (od rozrzedzenia we wlotowym kolektor silnika) napędem.

Pewne modelki otwartych samochodów (ich zazwyczaj nazywali « dual-cowl phaeton », oni mieli dwa oddzielnych pasażerskich oddziały) mieli dwa czołowych spłynęła, oddzielnie dla przedniego i tylnego pasażerskich oddziałów. Sądząc po wszystkim ostatni samochód takiego typu został wypuszczony w USA w 1952 rokowi, to był Chrysler Imperial Parade Phaeton do obsługi Prezydenta.

Jeszczo w 1920 - ch pojawili się « bezpieczne » czołowe stiokła typu « tripleks » — z dwóch słojow szkło i utorowanej między nimi warstwy plonki; na przykład, na Ford A i jego licencjonowany wersji gaz-lecz przednią szybę było triochsłojnym. Pierwsze podobne szkło zostało ustalone na Ford T modelki 1919 roku. Takie szkło przy uderzeniu nie rozbijało się na kawałki, jak zwykłe, i nie rozsypało się na drobne odłamki, jak zakalonnoje, a pękało zostając na plonkie. Plonka pierwszych triochsłojnych stiokoł szybko żółkła, ale przy awarii (które w awtomobilizirowannoj Ameryce tych lat już nie byli rzadkością) taka przednia szyba była o wiele bezpieczniejsza.